top of page
Search
  • Judit ALKOT

Tervezz hittel – Léleknaplóm

Updated: Aug 11, 2023

Egy jegyzetfüzet, ami még abban is segít, hogy megismerjem önmagam




Az előző pontokból kiderül, hogy szeretem a Bibliát olvasni, és naplózni… most pedig folytatom azoknak a témáknak a fejtegetését, amikre remekül lehet használni egy egyszerű jegyzetfüzetet, naplót. A következő ilyen témát én léleknaplónak hívom. Nemcsak a Bibliát (ez az elsőszámú, de:), más felemelő és gazdag mondanivalójú könyveket és verseket – pszichológiai, keresztény és szépirodalmat is szívesen megismerek. Bármilyen műfajt is olvasok éppen, gyakran találkozok olyan idézetekkel, amik az akkori élethelyzetemben nagyon hozzám szólnak – vagy olyan általános, egész életemre vonatkozó igazságokat tartalmaznak, amiket egyszerűen muszáj megőriznem, mert emlékezni akarok rájuk. Vannak bizonyos hangulatokat átadó versek, mondatok, más idézetek pedig a személyiségemhez illeszkednek, és úgy érzem, szebben kifejezik azt, amilyen vagyok, mint én valaha tudnám. Ezeket az írásokat örökítem meg a „Lélek könyvében” – ahogy hívom azt a notebookot, amibe ezeket gyűjtöm. Már a második köteténél járok, de azt hiszem, lesz még jó néhány.

Például a Biblia olvasása közben a leginkább szívemhez szóló igeverseket, és a velük kapcsolatos gondolataimat és felismeréseket is összegyűjtöm, és próbálom elmélyíteni magamban. Eközben természetesen, mint azt már kitalálhattátok, díszítésekkel, színekkel, rajzokkal megtöltött oldalt készítek a naplómban. Amíg leírom a szöveget és elkészítem a kompozíciót, belém ivódnak a versek, és elmélkedhetek az olvasottakon. Nagyon jó, nyugtató és léleképítő elfoglaltság, és egyben önkifejezési mód is. Ha pedig visszalapozva végignézem, egy bizonyos időszak alatt milyen témák, idézetek, igeversek váltak fontossá a számomra, Isten vezetésének megértéséhez is közelebb juthatok, és jobban megismerhetem Őt.


A léleknaplón kívül vannak más ötleteim is, amiket segítségül hívhatok, ha nagyobb önismeretre vágyom. Ezek a kreatív elfoglaltságok azért nagyon jók, mert a stresszkezelésben és bizonyos élmények feldolgozásában is segítenek. Megnyugtató kézzel írni, rajzolni, vagy ha a rajzolás nem a ti világotok, akkor ragasztgatni, matricázni, színezni is lehet. A lehetőségeknek csak a fantázia (és talán a szabadidő mennyisége) szab határt. Az önreflexióban is nagy szerepe lehet annak, hogy álmaitok és kapcsolataitok vizuális formában megjelennek egy napló oldalain. Nem utolsó sorban pedig nagyszerű emlék, és művészi alkotás is kerekedhet belőlük. Íme, néhány ilyen ötlet az én kedvenceim közül:


Bakancslisták – könyvek, filmek, helyek, ételek, élmények

Terveim, céljaim

Program ötletek emberekkel és egyedül

Ötleteim listája

Fotóalbum/scrapbook

Önmagam próbára tétele:

- Ötletek böjtöléshez

- Minimalizmus kihívás

- Mit tanultam ma? – minden napra egy mondat

- Minden napra egy ima – valakiért, akiért nehéz imádkoznom


Ráadás ötlet: Önreflexió a naplómban, az Ige fényében – ez egy időszakonként visszatérő gyakorlat lehet, amit év végén, vagy 3 esetleg 6 havonta tehetek meg. Ha rendszeresen vezetem az eddig megismert témákat a naplómban, akkor visszanézhetek az addig eltelt időre és mérlegelhetem, hogy ott vagyok-e, ahol lenni szeretnék. Azt csinálom-e, ami az igazi szívem vágya, és amire elhívást érzek? Van-e valami, amit az Istennel és embertársaimmal való kapcsolatban javítanom kell, vagy már sikerült fejlesztenem és hálát adhatok a sikerért.

Ennek tehát hangsúlyos része a hálaadás, amiről a következő bejegyzésem fog szólni. A hálanaplózás meglepő formáiról fogok írni.


Addig is, higgy, tervezz és tégy mindent szeretettel! Isten áldjon!




30 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page