top of page
Search
  • Judit ALKOT

Tervezz hittel 3. – Az első lépés a sikeres élethez

Updated: May 10, 2020


Fotó: @judit.alkot

Az szeptember eleje, az iskolakezdési időszak mindig furcsa érzéseket keltett bennem, és ez kicsit akkor is megmaradt, amikor már nem diákként indultam neki az őszi hónapoknak. A nyártól való búcsúzás legtöbbször a pihenés végét jelenti, és a teljesítményekkel, feladatokkal és a munkával teli időszak kezdetét szimbolizálja.

A folyamatos tervezés és/vagy álmodozás után ez a cselekvés ideje. Itt az alkalom, hogy váltsuk tettekre a célokat, vágyakat, álmokat, életünk mozgatórugóit, amelyek erőt és reményt adnak, hogy küzdjünk és „végigtoljuk” a legnehezebb napokat is.

De hogy kezdjünk hozzá? Miből táplálkozzunk?


Legutóbbi tervezéssel kapcsolatos bejegyzésemben ( Tervezz hittel 2. – Hamupipőke topánkája) eljutottam addig, hogy azt szeretném, hogy az én életemben Jézus Krisztus legyen ezeknek a mozgatóknak az alapja.

Éppen ezért úgy gondolom, hogy a legjobb, ha legelső lépésként nem csinálok semmi mást, mint leülök csendben, és figyelek…


Várjunk csak… épp most mondtam, hogy itt az idő, cselekedjünk végre, ne csak álmodozzunk tovább, gyerünk, csináljuk.


Viszont a megfelelő lendülethez mindig egy jó kezdő lökés és egy helyes hozzáállás kell. Nem a semmittevésre vagy a halogatásra gondolok, amikor a csendről beszélek. Aktív hallgatásról és tudatos odafigyelésről szól ez a csend. Odafigyelni, mégpedig arra a hangra, aki a legjobban tudja, merre kell haladnom a rám szabott úton, ne csak bolyongjak, hanem célba is érjek.


A reggeli készülődésben, a forgalomban, a boltban, az osztálytársak vagy munkatársak zajos társaságában a csend az, ami talán legutoljára jut eszünkbe. Pedig kulcsfontosságú dolog, hogy az élet forrásához, Istenhez fordulj erőért, bátorításért és helyes irányért, mert önmagadban csak ideig-óráig lelheted meg az ehhez szükséges muníciót…


...ahogy a kút is, ami nem táplálkozik a jó forrásból, előbb-utóbb kiszárad.


Ezt a táplálékot kell neked is, nekem is megtalálnunk naponta. Erre a legjobb eszköz, még a határidőnaplónk kinyitása és kitöltése előtt, hogy kinyissuk a szívünket és a fülünket.


Eddig csak arról beszéltem, hogy Nekem mi a célom, Én hogy találhatom meg az utam, az én vágyaim, az én terveim, az én beteljesedésem. De az, ahonnan én jövök, az életem forrása, és kiindulópontja – Ez Isten. Csak Ő ismerhet engem igazán, mert Ő tervezett és alkotott meg engem, éppen ezért logikus döntés, hogy tőle kérjek tanácsot életem minden területével kapcsolatban. Mielőtt a magamat megismerném, ismerjem meg Őt.

Erre szeretnélek hívni téged is, kedves olvasóm.


Milyen Isten?

Mik a fő jellemvonásai?

Miért kellene benne bíznom? Merhetem-e rá bízni magam?


Ezeket akkor tudjuk megválaszolni, ha tanulmányozzuk azt, hogy Ő mit mond magáról, és mások mit mondanak róla.

Ha időt töltünk ezzel, és időt töltünk Vele, a Biblia olvasásán keresztül, akkor fog kialakulni felé a bizalmunk. Így válhat előttünk világossá, hogy Isten tényleg szeret, és jót akar nekünk, mert Ő maga a Szeretet. Így tudunk ráhangolódni a hullámhosszára és meglátni, hogy milyen csodálatos életutat tervezett nekünk. Sokkal jobb így megtalálni a hívatásunkat, a társunkat, mindazt, ami hosszútávon valóban boldoggá és teljessé tesz, mint tapogatózva, sötétben botorkálva és a saját hibáinkból tanulva. Túl rövid a földi életünk ahhoz, hogy elpazaroljuk a makacsságunk és büszkeségünk miatt arra, hogy mindent magunk akarunk megoldani. Van, aki segít. Erre mindnyájunknak szükségünk van, de nem mindegy, mibe és kibe kapaszkodunk.

Tervezni, tanulni, vizsgákra készülni, programokat szervezni, dolgozni, a pénzünkkel gazdálkodni, háztartást vezetni – mindez kell és szükséges. Sok dolgunk van, ne késlekedjünk elkezdeni.

De előbb legyünk csendben és figyeljünk Istenre.


Ne aggódjatok tehát, és ne kérdezzétek: »Mit fogunk enni, és mit fogunk inni?«, vagy: »Mibe öltözzünk?«Akik nem ismerik Istent, folyton ezekre a dolgokra törekednek. Pedig mennyei Atyátok jól tudja, hogy mindezekre szükségetek van. Isten Királysága és igazságos rendje — ez legyen a legfontosabb a számotokra, erre törekedjetek mindenek fölött! Ő pedig majd törődik azzal, hogy amire szükségetek van, megkapjátok. Ne aggódjatok tehát a holnap miatt! Minden napnak elég a maga terhe. A holnapnak is meglesz a maga gondja.” (Máté 6:33 – Egyszerű ford.)


A határidőnaplónkra gyakran úgy tekintünk, hogy anélkül elvesznénk, annyi információ és útmutatás van benne… de a Biblia még fontosabb könyv az életünkben, mert az minden útmutatás alapját tartalmazza.

Viszont az Istenről megtanult dolgokat és a magunkra vonatkozó felismeréseinket leírhatjuk a naplónkba, bujo-nkba, tervezőnkbe, hogy mindig vissza tudjunk hozzá lapozni és emlékeztetni magunkat a megtett útra, a felismerésekre, és hogy hogyan fejlődünk az idők során.


Igérem, végül eljutok odáig, hogy itt a blogon megmutasam nektek, én hogyan csinálom, és hogyan tervezhettek hittel ti is.

27 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page