top of page
Search
  • Judit ALKOT

Csináld magad emlékkönyv- DIY könyvkötés

Updated: Aug 11, 2023



Hogyan készítem a kézműves naplókat, emlékkönyveket, bullet journalokat?

És hogyan készíthettek ti is magatoknak?

Ebben szeretnék segítséget adni nektek ebben a bejegyzésben.

Azt szeretném, ha ti is kedvet kapnátok, hogy elkészítsétek saját könyvecskéteket azokból az eszközökből és anyagokból, amik legtöbbször megtalálhatók az otthonainkban!

Szükséges eszközök a könyvkötéshez:

- strapabíró felület, vágólap vagy rajztábla

- szike vagy nagyméretű olló

- vonalzó

- ceruza

- nagyméretű irodai csipeszek

- cipész ár vagy rajzszög a lyukasztáshoz

- tű

- varrócérna vagy hímzőfonal a belívek összevarrásához

- sarokkerekítő a lekerekített sarkakért (az enyémet az Ebay-en vásároltam)

- folyékony hobbiragasztók (amiket én használtam: Kores white glue hobbiragasztó, Pentart universal hobby glue)

- stift ragasztó (amit én használtam: Pritt original ragasztóstift)

- néhány jó nagy könyv vagy más nehéz tárgy a súly alá helyezéshez


Eszközök a könyvhöz:

Borító:

- Erős kartonlap 3 részre vágva (amit én használtam: kartonból készült irattartó mappa):

  • Előlap 15x22 cm

  • Hátlap: 15x22 cm

  • Gerinc: 1,5x22 cm

- sűrű szövésű textildarab a gerinchez (amit én használtam: régi nadrág anyaga)

  • Textil mérete: 6x30 cm

- csomagolópapír vagy scrapbook-papír a borítóhoz

- 2 db 20x30 cm-es lap

- selyemszalag a könyvjelzőhöz

- kb 30 cm-es darab

- 2 db vastag gumiszalag darab, egyenként 1,5 cm hosszú (a gerinc vastagságával megegyező méret)

- vastagabb papír a gerinc belső megerősítéséhez

- kb 20x6 cm


Könyvtest:

- 12x4 db A4-es papírlap (amit én használtam: 80 g/m2-es fénymásolópapírok)

- nagyméretű tű

- erős varrócérna

- 2 db 30x22cm-es félbehajtott vastagabb lap vagy scrapbook papír a belső borítóhoz

- gézdarab vagy textildarab a kötés erősítéséhez kb 20x6 cm


Díszítés:

- szalag, masni, matrica stb a díszítéshez (opcionális)

– amit én használtam: horgolt csipkeszalag, és saját akvarell illusztráció (→ https://www.youtube.com/watch?v=5xxvxF6UVvE)


Ha ezek megvannak és előkészítetted őket, nézd meg az alábbi videót, amiben meg is mutatom lépésről lépésre a könyvkötés folyamatát, Zsuzsi és Nándi esküvői emlékkönyvének elkészítésén keresztül.

Jó könyvkötést, sok sikert kívánok :)



56 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page