top of page
Search
  • Judit ALKOT

"A hegyhát kincse" - Illusztráltam egy verses kötetet!

Updated: Mar 3, 2022

Az elmúlt két év sok megpróbáltatást hozott számomra, de ezzel azt hiszem, nem vagyok egyedül. Veszteség, gyász, újratervezés, és számtalan váratlan esemény…

Igen, nehéz évek voltak, de ha csak ezekre a dolgokra néznék, nem kapnék teljes képet róluk, és az élet alakulásáról, hiszen ezek az idők arra is megtanítottak, hogy a legsötétebb órákban is történhetnek csodák, és a legfeketébb éjszakák után is felvirrad a hajnal. Gyakran tapasztaltam meg, hogy a legmélyebb bánatot követik a legnagyobb örömök, és Isten akkor teszi lehetővé álmaink megvalósulását, amikor a legkevésbé számítunk rá. Mert Ő tudja, mikor van a lelkünknek erre a legnagyobb szüksége :)



Ennek a nagyszerű példája az, hogyan illusztráltam egy verses kötetet.


Azt a lehetőséget kaptam, hogy Andók Veronika költőnő verseihez készítsek illusztrációkat, amik ráadásul a szülőfalumhoz, Nekézsenyhez kötődnek. Ezzel pedig egy régóta dédelgetett álmom vált valóra:


Amióta egyre több figyelmet fordítok az illusztrációk festésére, rajzolására, megfogalmazódott bennem, hogy milyen jó lenne, ha egy könyv illusztrálásában vehetnék részt. Bár ezt olyan nagy és távoli, szinte a valóságtól elrugaszkodott gondolatnak tartottam, hogy sokáig nem is mondtam el senkinek.

Aztán egy nap, amikor nagy álmainkról beszélgettünk a párommal, neki megemlítettem. Ő pedig arra bátorított, hogy vigyem Isten elé a dolgot! Ha valóban vágyok rá, miért nem imádkozok érte? Csak akkor tudhatom meg, hogy nekem való-e és hogy az Úr tervébe beleillik-e ez, amikor az életemet szemléli…

Ezután pedig nem is olyan sokára, Kitti így fordult hozzám: van egy ismerőse, aki illusztrátort keres…

Persze azonnal igent mondtam, és aztán találkoztam Veronikával is, és jöttek az ötletelések, előkészületek, várakozás, majd a hosszú festéssel, rajzolással töltött órák… türelem, bizalom és a munka öröme, ez mind, amiben gyarapodhattam ez alatt az idő alatt, míg végül 2021-ben megvalósult és kezemben tarthattam a kész alkotást.


A kötet négy évszakon át vezet minket, hogy rácsodálkozzunk a világ természeti szépségeire magunk körül. Nagyon szemléletes költői képekkel teli verseket olvashatunk, mely a Veronikában rejlő, a teremtett világ által kiváltott érzéseket tárja elénk. Ugyanakkor olyan egyetemes gondolatokat is megfogalmaz, melyekben felismerhetjük saját magunkat, és kapcsolódhat a lelkünk a versek üzenetéhez.

Az életben igazán fontos dolgokra emlékeztet bennünket, és ráirányítja figyelmünket azokra a mindennapi, csendes csodákra, amelyekre felfigyelvén tartalmasabb, hálával telibb és boldogabb életünk lehet.


Ezekhez a versekhez készítettem el tollrajzaimat, melyeket a nekézsenyi tájak és épületek ihlettek. A kötet végén pedig színes akvarell-galériával találkozhat a kötet forgatója, ami szintén Nekézsenyt ábrázoló festményeket tartalmaz, így mutatva be a hegyhát kincsét.



Ebben a kis faluban töltöttem el a gyermekkorom, és fiatal éveim egy részét, és hálás vagyok azért, hogy képzeletben, a képek festése közben újra bebarangolhattam az utcákat, dombokat, patakpartot, melyek oly sok emléket idéztek fel bennem. Hálás vagyok, hogy ezek által formálódhattam, gyarapodhattam, és nagy leckéket is kaptam.

Tulajdonképpen egy nosztalgikus, feltöltő és lélekrendező terápiaként éltem meg az illusztrációk készítését, amely a 2021-es évem meghatározó részévé vált. Amint írtam, Isten akkor adta ezt a lehetőséget, amikor szükségem volt erre.


Ezért is tudom teljes szívvel mondani, hogy Isten Jó! Gondot visel rólunk és oltalmaz; megörvendeztet és békességet ad; erősít és felkészít arra az életre, ami ránk vár.


Sok minden van előttünk a 2022-es évben is, feladatok, élmények, nagy érzések és tanulságok… Bátorítok mindenkit így év elején egy hasonló lelki rendrakásra, hogy így készüljünk fel az előttünk álló esztendőre!

Ugyanakkor ha Istent követő emberek vagyunk, tudhatjuk, hogy nemcsak erre az évre, életre, hanem az örökkévalóságra készítjük lelkünket!

Fókuszáljunk hát az örökérvényű értékekre!

Ebben is segíthet minket egyébként ez a verses kötet (Nekem segített!), és a létrejöttének története, hogy ne féljünk kimondani és Isten elé vinni álmainkat, vágyainkat, mert ha így teszünk, csodákkal találkozhatunk :)


Köszönöm, ha végigolvastad, és áldott új évet kívánok Neked!



159 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page